وکیل در تهران

ساخت وبلاگ


جرایم سایبری یا جرایم فضای مجازی شکل جدیدی از جرایم و کلاهبرداری های سنتی است که نه تنها آسیب زیادی به کاربران وارد می کند، بلکه امنیت فضای مجازی و کار را نیز از بین می برد. عدم آگاهی مردم از حقوق شهروندی در فضای سایبری باعث می شود که کلاهبرداران از این عدم آگاهی سوء استفاده کرده و مرتکب جرائم رایانه ای مانند فیشینگ، هک حساب های کاربری، نشر اکاذیب، اخلال در سیستم های رایانه ای، جاسوسی رایانه ای و مواردی از این دست شوند.

وکیل جرایم رایانه ای با در نظر گرفتن تمامی جزئیات بر اساس کلاهبرداری سایبری به حل این گونه موارد می پردازد و از افزایش این گونه جرائم جلوگیری می کند. با توجه به افزایش خسارات ناشی از این گونه جرائم مراجعه به وکیل سایبری یا وکیل مجرب در این زمینه بسیار ضروری و ضروری است. لازم به ذکر است وکیل جرایم رایانه ای و وکیل جرایم رایانه ای در واقع جزء یک زیر مجموعه هستند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.
تعریف جرایم سایبری یا جرایم رایانه ای:
بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی اطلاعات کافی در این مورد ندارند. بنابراین قبل از هر توضیحی بهتر است تعریفی از واژه سایبر ارائه شود. معنای لغوی سایبر در کلماتی مانند مجازی یا ناملموس تعریف می شود. این بدان معناست که هر جا اصطلاح فضای سایبری را می شنوید، در واقع فضای مجازی و شبکه های ارتباطی است که از طریق رایانه، تلفن همراه، تبلت و سایر سخت افزارها قابل دسترسی است.

در این راستا در برخورد با هرگونه اختلال در شبکه های اینترنتی، کانال ها و یا پروفایل های شخصی می توانید به وکیل سایبری مراجعه کرده و از مشاوره وکیل سایبری بهره مند شوید.

جرایم رایانه ای چیست؟
همانطور که در مقدمه گفته شد، چنین جرایمی توسط مجرمان در فضای مجازی و سایبری انجام می شود.

جرایم رایانه ای را می توان این گونه تعریف کرد: انجام هرگونه فعالیت غیرمجازی که در بستر فضای مجازی از طریق ابزار یا سخت افزار اتصال به این فضا صورت می گیرد که به نوبه خود موجب تضییع یا تضییع حقوق کاربران می شود.

با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد زندگی و با توجه به اینکه تمامی فعالیت ها از طریق اینترنت انجام می شود، امکان وقوع جرم، کلاهبرداری سایبری و هرگونه جرم سایبری نیز افزایش یافته است.

صنعت الکترونیک و اینترنت علاوه بر دارا بودن ویژگی‌هایی که به همراه دارد، پیامدهایی را نیز به همراه دارد که تنها با افزایش اطلاعات در زمینه جرایم رایانه‌ای، مشاوره با وکیل سایبری و پیگیری جرایم قابل حل است. یک کامپیوتر این امکان را فراهم کرد.

به خصوص صاحبان مشاغل، صاحبان مشاغل دیجیتال و توسعه دهندگان بازار الکترونیک باید به خوبی با این حوزه آشنا باشند تا بتوانند از آسیب های احتمالی در امان بمانند و بتوانند کسب و کار خود را در بستری امن و مطمئن گسترش دهند. در این راستا مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری جرایم رایانه ای راهکاری است که به متقاضیان پیشنهاد می شود تا از حقوق خود و پیگیری جرایم رایانه ای در فضای مجازی مطلع شوند.
انواع جرایم رایانه ای
فهرست جرایم رایانه ای را می توان بر اساس قوانین سایبری به شرح زیر بیان کرد: فضای مجازی و جرایم سایبری

داده ها یا سیستم های رایانه ای مزاحم
تولید و نشر اکاذیب و اخبار کذب
دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری
انتشار مطالب غیرمجاز، استراق سمع غیرمجاز و همچنین جاسوسی رایانه ای
جرایم مربوط به نقض عفت عمومی
دسترسی غیرمجاز به اعتبار کاربری و هرگونه سوء استفاده مرتبط
هرگونه سرقت و کلاهبرداری سایبری
جعل کامپیوتری
پورنوگرافی کامپیوتری
سرقت اینترنتی
فروش یا توزیع رمزهای عبور، داده یا سیستم های کامپیوتری
هک یا دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری
انتشار اکاذیب و هرگونه توهین به حیثیت کاربران
کلاهبرداری کامپیوتری
از آنجایی که امروزه بیشتر پرداخت ها و فعالیت های کاری به طور کامل از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می شود، امکان کلاهبرداری و خالی شدن حساب کاربران نیز افزایش یافته و در واقع راه برای مجرمان باز است. در نتیجه کاربران نه تنها باید از حقوق شهروندی و شهروندی خود در فضای مجازی آگاه باشند، بلکه از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری کنند.
وکالت دعاوی کسب و کار اینترنتی در تهران:
در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر کسب و کارهای اینترنتی بوده ایم. در قانون تجارت الکترونیک که در سال 1391 تصویب شد، قانونگذار به مواردی مانند تبلیغات، حقوق خریدار و فروشنده، امضا و تایید هویت الکترونیکی پرداخته است. در صورتی که اطلاعات حقوقی لازم را در خصوص نحوه تنظیم قرارداد، آثار حقوقی مفاد قرارداد و شرایط آن و سایر موارد حقوقی نداشته باشد، نه تنها موجب اختلاف با طرف مقابل می شود، بلکه به جای منفعت طلبی. منفعت، متحمل ضرر و زیان می شود و ممکن است در مواردی این ضرر جبران ناپذیر باشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 29 / 8 ساعت: 21:00


مهم ترين نكاتي كه در طلاق توافقي در تهران بايد رعايت كنيد!

نكاتي كه از سوي متقاضيان طلاق توافقي مطرح مي شود در اين قسمت به اختصار توضيح داده شده است:

 

در فرآيند طلاق توافقي، شرايط توافقنامه كاملاً بر عهده زوجين است. اين توافق مي تواند در مورد مسائل مختلف انجام شود. جهيزيه، فرزند و... از اين موارد مهم است. بنابراين دادگاه در اين موارد قاطع نيست و توافقات بر عهده شما و همسرتان است.

 

براي طلاق توافقي، شما بايد توسط قانون مشاوره داشته باشيد. اين مشاوره براي كمك به زوجين براي حل مشكلات احتمالي است. در واقع اين جلسات به بررسي مشكلات و ارائه راه حل هاي از پيش آزمايش شده مي پردازد. راه حل هايي كه بسياري از زوج ها را از طلاق منصرف كرده و مانع از هم پاشيدگي خانواده شده است. اما در هر صورت تصميم نهايي با طرفين است.

 

تغيير شناسنامه پس از طلاق براي پاك كردن نام همسر تنها در صورت عدم وجود صميميت امكان پذير است. اين موضوع در قانون با نام «ازدواج بدون درآمد» آمده است. اما اين به معناي باكره بودن زن نيست. در صورتي كه طبق نظر طرفين، بين زوجين صميميت وجود نداشته باشد، عقد باطل است. بديهي است باكره بودن زوجه شامل قانون حذف نام زوجه خواهد بود.

 

براي طلاق از كجا اقدام كنيم؟

اگر در تصميم خود جدي هستيد، بايد كار خود را با پر كردن دادخواست طلاق توافقي شروع كنيد. دادخواست طلاق مي تواند توسط مرد يا زن ارائه شود. در اين دادخواست موارد زير ذكر خواهد شد:

 

مشخصات زوج

دلايل جدايي

مشخصات سند ازدواج

توافقي كه در مورد مهريه انجام شده است

توافق نامه در مورد حضانت فرزندان

همانطور كه مشاهده مي كنيد دادخواست طلاق يك توافق بسيار ساده و شامل موارد مورد نظر طرفين مي باشد. اين دادخواست بايد از طريق دفاتر خدمات الكترونيك قضايي ثبت شود. علاوه بر دادخواست، مداركي از جمله سند ازدواج، كارت ملي و پرداخت هزينه هاي قانوني الزامي است.

 

هزينه دادرسي طلاق 170 هزار تومان است. همچنين براي مشاوره هزينه جداگانه اي از شما دريافت خواهد شد.

 

نكته مهم ديگر ثبت طلاق است. در واقع مراحل ذكر شده مربوط به رسيدگي و صدور حكم به طلاق است. پس از صدور حكم دادگاه، طلاق بايد در دفترخانه ثبت شود. براي ثبت طلاق توافقي حضور زن و مرد الزامي است. عدم حضور يكي از طرفين باعث توقف ثبت نام مي شود و در واقع طلاق صورت نمي گيرد.

طلاق توافقي چقدر طول مي كشد؟

به طور كلي نمي توان زمان دقيقي را براي قطعي شدن طلاق توافقي اعلام كرد. اين به عوامل مختلفي بستگي دارد. اولاً شلوغي دادگاه ها مي تواند عاملي براي به تاخير انداختن رسيدگي باشد. دوم، ضرورت مشاوره و زمان مشاوره مي تواند عامل تعيين كننده ديگري باشد. همچنين بروز اختلاف در حين كار نيز از ديگر عوامل موثر است.

اگر بخواهيم يك مدت استاندارد براي طلاق توافقي اعلام كنيم چيزي حدود 2 ماه است. اين زماني است كه همه چيز طبق برنامه بدون هيچ مشكلي پيش برود. اما در صورت استفاده از خدمات وكيل متخصص در طلاق خانوادگي و توافقي اين زمان به ۲ هفته كاهش مي يابد. از طرفي داشتن وكيل نيز مي تواند روند كاري شما را تسريع كند. اما يادتان باشد داشتن وكيل اجباري نيست.

طلاق توافقي بدون مراجعه به دادگاه امكان پذير نيست. اين تصور اشتباهي است كه بسياري از مردم دارند. برخلاف ازدواج كه به سادگي در ادارات انجام مي شود، هر طلاقي براي نافذ شدن نياز به محاكمه و تصميم دادگاه دارد.

 

آيا براي طلاق توافقي بايد به پزشك قانوني مراجعه كرد؟

بكارت و عدم دخول مي تواند دليل كافي براي طلاق توافقي باشد. اگرچه طبق قانون صدور خطبه عقد به معناي ازدواج است. اما اين نيز در نظر گرفته شده است.

 

اگر زوجه قصد اثبات بكارت خود را داشته باشد، آزمايش باكرگي الزامي است. اين آزمايش بايد توسط پزشك قانوني انجام شود. اگر پرده بكارت در اصطلاح ترميم يا دوخته شده باشد، پزشك قانوني قادر است آن را تشخيص داده و به دادگاه اعلام كند. البته اين تصميم قابل اعتراض است و در اين صورت واحد پزشكي ديگري مسئول معاينه مجدد خواهد بود.

 

طلاق توافقي در صورت بارداري

بارداري زوجه موضوع مهمي در طلاق توافقي است (وكيل طلاق توافقي در تهران). در واقع براي طلاق توافقي گواهي عدم بارداري لازم است. اگر زن باردار باشد، وضعيت تغيير مي كند. شوهر موظف است كليه وظايف تولد طفل را تامين كند. اين موضوع شامل طلاق نيز مي شود. طلاق تا زماني كه زن به دنيا بيايد بر عهده مرد است.

 

نكته مهم ديگر وضعيت حضانت فرزند متولد شده خواهد بود. در زمان طلاق توافقي بايد دقيقا مشخص شود كه قيم طفل كي خواهد بود.

مزايا و معايب طلاق توافقي

طلاق توافقي در ميان ساير طلاق ساده تر و بدون دردسر است روش هاي orce مانند هر روشي مزايا و معايبي دارد كه به اختصار به برخي از آنها اشاره خواهد شد.

 

مزاياي:

روند دادرسي طلاق توافقي بسيار سريعتر و آسانتر از روشهاي ديگر است. قضات عموماً در پرونده هاي طلاق توافقي سختگيري كمتري دارند.

به دليل درگيري كمتر، آسيب هاي روحي و رواني نيز كاهش مي يابد.

قراردادهاي مالي و ساير موارد بر اساس خواست طرفين تنظيم مي شود و از بسياري از فشارها و خسارات كاسته مي شود.

در طلاق توافقي براي تحقق آن نيازي به ارائه دليل نيست. در طلاق عادي يكي از طرفين بايد همسر خود را به چيزي محكوم كند كه دليل محكمي براي طلاق محسوب مي شود.

معايب:

اين كار نيز مانند همه انواع طلاق ناخوشايند است و در آداب و رسوم اجتماعي تا حدودي تاثير منفي دارد.

در بسياري از موارد، يك طرف بايد از حقوق خود چشم پوشي كند. مي تواند نر يا ماده باشد. حقوق مهريه، حق حضانت فرزند و ... عموماً به صورت يك طرفه اعطا مي شود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 77 تاريخ : يکشنبه 22 / 8 ساعت: 18:32


وكيل جرايم پزشكي در تهران

قانون تعزيرات حكومتي بهداشت و درمان مصوب 23/12/1367 مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين موادي از قانون مجازات اسلامي مصوب 1370 مشمول جرايم پزشكي مي باشد. به عبارت ديگر، اگر پزشكان و جراحان و كادر درماني در ارائه خدمات درماني به بيماران سهل انگاري و سهل انگاري كنند كه موجب صدمه جسمي و فوت بيمار شود، جرم پزشكي به استناد ماده 59 قانون مجازات اسلامي رخ داده است. و همچنين تبصره 3 ماده 295. و در حكم شبه عمدي قرار مي گيرد. در اين مقاله به معرفي وكيل جرايم پزشكي در تهران و نحوه شكايت در اين خصوص مي پردازيم.

 

معرفي وكيل جرايم پزشكي در تهران

گاهي ممكن است پزشكان، جراحان و همچنين كادر درماني به دليل سهل انگاري و بي احتياطي دچار آسيب بدني يا حتي فوت بيمار شوند كه در اين صورت قانون حق شكايت را براي خانواده بيمار پيش بيني كرده است. بديهي است اين گونه پرونده ها به دليل پيچيدگي بايد توسط يك وكيل حرفه اي بررسي و دفاع شود تا بهترين نتيجه حاصل شود.

چگونه از متخلف شكايت كنيم؟

بيمار يا خانواده او مي توانند از دو طريق به پزشك متخلف شكايت كنند:

 

شكايت پليس:

شكايت انضباطي از طريق سازمان نظام پزشكي صورت مي گيرد كه در نهايت منجر به توبيخ شفاهي يا كتبي يا حتي منع از طبابت مي شود.

 

شكايت براي مطالبه ديه يا ميزان خسارت:

شكايت مطالبه غرامت يا ميزان خسارت نيز در دادگاه يا شوراهاي حل اختلاف مطرح مي شود. البته اين نوع شكايت از طريق سازمان نظام پزشكي نيز قابل پيگيري است.

مرجع صالح براي رسيدگي به پرونده جرايم پزشكي

طبق قانون مرجع رسيدگي به تخلفات پزشكي سازمان نظام پزشكي است. اما در شرايطي كه اشتباه پزشك موجب آسيب جسمي يا فوت بيمار شود، مرجع صالح رسيدگي به قصور پزشكي و رسيدگي به آن دادگاه عمومي و انقلاب است.

 

اما در تهران به جرايم پزشكي در دادسراي ويژه رسيدگي مي شود و موضوع براي بررسي كارشناسي به كميسيون تخصصي سازمان پزشكي قانوني ارجاع مي شود. در ادامه به تشريح مراجع ذيصلاح رسيدگي به جرايم پزشكي بر حسب نوع جرم مي پردازيم.

 

دادگاه هاي عمومي:

به طور كلي هر اقدامي كه در قوانين مدني يا كيفري كشور قابل پيگيري باشد در صلاحيت اين دادگاه ها است كه با توجه به اقدامات پزشك در دادگاه حقوقي يا دادسرا قابل پيگيري است.

 

دادگاه انقلاب:

با توجه به قانون اصلاحي ماده 3 مربوط به آيين نامه هاي امور پزشكي و دارويي و مواد خوراكي مصوب 29/1/74 مواردي از طريق دادگاه انقلاب قابل پيگيري است كه شامل موارد زير مي باشد.

 

دخالت در امور پزشكي و دارويي

امتناع از ارائه خدمات پزشكي

انتقال و اداره موسسه درماني غير از بدون مجوز و موارد مذكور در اين ماده قانون امكان پيگيري از طريق اين دادگاه را فراهم مي كند.

شوراي پزشكي:

بر اساس آيين نامه محاكم و هيات هاي انتظامي سازمان نظام پزشكي مصوب 1383، سازمان نظام پزشكي به شكايات ناشي از تخلفات حرفه اي شاغلان پزشكي رسيدگي مي كند.

 

سازمان تعزيرات حكومتي:

با توجه به قانون تعزيرات حكومتي در امور بهداشتي و درماني مصوب 23/12/67 مواردي نيز از طريق اين سازمان قابل پيگيري است كه اهم آنها به شرح زير است:

 

ايجاد يك موسسه پزشكي بدون مجوز و غيرمجاز توسط اشخاص بدون صلاحيت

ايجاد موسسه پزشكي توسط شخص غيرمجاز

امتناع بيمارستان ها از ارائه خدمات

و ساير موارد مندرج در قانون مصوب

شوراي حل اختلافات (مخصوص امور بهداشتي و درماني)

پس از تشكيل شوراهاي حل اختلاف ويژه امور پزشكي در برخي استان ها، شوراهاي حل اختلاف ويژه نيز مي توانند وارد حوزه جرايم پزشكي شوند، مشروط بر اينكه ميزان خسارت يا غرامت مورد انتظار در اثر قصور پزشكي كمتر از 5 ميليون تومان باشد. ، يا هر دو طرف موافق ارجاع پرونده به شوراي حل اختلاف هستند. در اغلب موارد تخلفاتي مانند گرفتن ميز براي انتقال بيمار يا جعل عنوان يا دريافت حقوق غيرعادي و ....

 

دادسراي جرايم پزشكي

يكي ديگر از چند مراجع رسيدگي كردن به تخلفات هاي پزشكي.

انواع جرايم پزشكي

سقط جنين

افشاي اسرار بيماران

صدور گواهي خلاف واقع

دخالت غيرمجاز در امور پزشكي

بي توجهي بيماران

امتناع از كمك به مصدوم

بر اساس آيين نامه انضباطي سازمان نظام پزشكي، افشاي اطلاعات بيمار توسط پزشك جرم است و پزشك تنها مجاز به زماني كه قانون اطلاعات بيمار را از پزشك درخواست مي كند، اطلاعات بيمار را ارائه دهيد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 22 / 8 ساعت: 2:13


وكيل معامله معارض در تهران

تراكنش متناقض به معناي تراكنش دارايي يا مالي بيش از يك بار است. به عبارت ديگر اگر شخصي 6 دانگ از مال خود را به چند نفر فروخته باشد معامله معارضي شكل گرفته و خريدار نيز مال ديگري را خريده است. در چنين شرايطي، معامله اول قانوني و معاملات بعدي غير قانوني است. در ادامه اين مقاله به شرح قوانين و مجازات هاي معاملات معارض و معرفي وكيل معاملات معارض در تهران مي پردازيم.

معرفي وكيل در تهران
تراكنش متناقض به معناي تراكنش دارايي يا مالي بيش از يك بار است. به عبارت ديگر اگر شخصي 6 دانگ از مال خود را به چند نفر فروخته باشد معامله معارضي شكل گرفته و خريدار نيز مال ديگري را خريده است. در معاملات معارض، معامله اول قانوني و ساير معاملات باطل است. در اين شرايط جرم فروش مال اتفاق نيفتاده و قابل پيگرد كيفري و حقوقي است.

با استناد به ماده واحده بيع مال غيرمصوب 1312 مي توان از شخصي كه مال ديگري را فروخته است شكايت كرد.
جريمه معامله مخالف چيست؟
همانطور كه گفته شد مي توان به استناد ماده 1 بيع اموال غيرمصوب سال 1312 شكايت كرد. مجازات فروش مال غير، همان مجازات كلاهبرداري در قانون مذكور است.

به عبارت ساده تر، بر اساس ماده 1 قانون تشديد كلاهبرداري، ارتشاء و اختلاس، مجرم علاوه بر رد مال معادل مال مسروقه به جزاي نقدي و از 1 تا 7 سال حبس محكوم مي شود.

در معامله معارض، خريدار اول صحيح است و مالك قانوني ملك شناخته مي شود و معاملات بعدي باطل است و خريدار قبلي مي تواند اقامه دعوي و ابطال معاملات بعدي را خواه با سند عادي باشد. يا سند رسمي

نحوه طرح ادعاي فسخ معامله مخالف
براي ابطال معامله معارض، اولين قدم طرح شكايت كيفري است. زيرا همانطور كه گفته شد اين معامله بيع مال غير است و علاوه بر مجازات قانوني مستوجب مجازات كيفري نيز مي باشد. مرجع صالح براي رسيدگي به دعواي بطلان معامله معارض دادگاه محل وقوع ملك است.

مدعي، دارنده سند عادي مقدم السدر يا سند رسمي موخرالسدر است. خوانده، دارنده سند رسمي و فروشنده يا مالك سابق است. در صورت بطلان معامله معارض ممكن است در يك دادخواست چند خواسته مربوطه مطرح شود از جمله:

ابطال سند رسمي ملك
ابطال وكالتنامه
ابطال قولنامه
نياز به تنظيم سندرم
پس از طرح شكايت كيفري، مهر قانوني كه هزينه دادرسي است باطل مي شود. پس از طي اين مراحل دستورات لازم توسط معاونت دادسرا جهت استعلام سوابق ثبتي ملك به مأموران انتظامي (كلانتري) ارجاع مي شود.

پس از احراز جرم، متهم به دادگاه احضار و حكم مجرميت صادر مي شود. پس از صدور حكم مجرميت، پرونده به دادگاه ارسال و پس از تعيين شعبه و رسيدگي، دادگاه رأي مقتضي را صادر مي كند.

لازم به ذكر است اين رأي فقط براي يكبار قابل تجديدنظر بوده و رأي دادگاه تجديدنظر قطعي است.

اگر قرباني يك معامله متناقض هستيد، يعني خريدار دوم، سوم و غيره هستيد، بايد بدانيد كه در رسيدگي به اين مورد، تنها مبلغ پرداخت شده به شما بازگردانده مي شود و اگر خريدار اول هستيد، شما بايد يك دادخواست قانوني براي لغو معاملات بعدي براي دريافت خسارت ارائه دهيد. يا موضوع را در دادگاه كيفري مطرح كند.

با توجه به پيچيدگي طرح شكايت از معاملات، بهتر است با وكلاي تهران مشورت كنيد و يا پيگيري پرونده را به آنها بسپاريد تا بهترين نتيجه را بگيريد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 118 تاريخ : جمعه 20 / 8 ساعت: 14:34


 

معرفي وكيل مهريه در تهراندر قديم، مرد با ازدواج، جهيزيه اي را كه در توانش بود و با همسر و خانواده اش به توافق مي رسيد، به اموال زن مي داد. احتمالاً به قصد اينكه پشتوانه مالي زن باشد و جديت مرد در امر ازدواج را نشان دهد. در گذشته معمولاً جهيزيه اموال عيني مانند خانه، پارچه و مركب بود و بايد تهيه مي شد.

اما امروزه در اكثر ازدواج ها مهريه فقط يك عدد است انگار صد سكه يا هزار سكه فرقي نمي كند. تا زماني كه اختلاف بين زن و شوهر زياد نشود، هيچ كس متوجه اين موضوع نمي شود. بسياري از زناني كه از حقوق قانوني خود استفاده نكرده اند مانند وكيل در طلاق (وكيل طلاق توافقي) مهريه را تنها سلاح خود براي تحت فشار قرار دادن مردان و كسب امتيازات مالي يا حقوقي مي دانند و به همين دليل بسياري از موارد با عنوان مطالبه مهريه باز است خواهد بوداگر به دلايلي تمايلي به حضور در دادگاه و انجام مراحل قانوني پرونده مطالبه مهريه نداريد، مي توانيد آن را به وكيل مهريه در تهران بسپاريد. با اين كار ديگر نيازي به حضور شما در دادگاه و پيگيري امور نخواهد بود و بديهي است با توجه به آشنايي وكلا با تشريفات پرونده زودتر به نتيجه خواهيد رسيد. در ادامه به مراحل و مدارك مورد نياز براي مطالبه مهريه با كمك وكيل مهريه در تهران مي پردازيم.تشريفات مطالبه مهريه توسط وكيلشما نياز به مشاوره حضوري با يك وكيل متخصص در امور خانواده داريد تا مدارك خود را به آنها تحويل دهيد.پس از گرفتن وقت با وكيل بايد مدارك خود را تكميل كرده و همراه داشته باشيد.در اين مرحله مدارك به وكيل تحويل داده مي شود و وكالت به وكيل داده مي شود.حضور وكيل در جلسات دادگاه و صدور حكم محكوميت مرد به پرداخت مهريه.مدارك لازم براي مطالبه مهريهاصل سند ازدواجاصل شناسنامهكپي كارت مليدر صورت نداشتن اصل سند ازدواج بايد يك كپي از آن را از اداره ثبت احوال محل انعقاد عقد ازدواج دريافت كنيد.
نحوه مطالبه مهريه چگونه است؟زن مي تواند قبل از اداي وظايف خود در قبال شوهر و رفتن به خانه او از حق حبس استفاده كند. يعني انجام تكاليف زناشويي را به پرداخت تمام يا قسمتي از مهريه موكول مي كند. در اين صورت، هر چند زن از شوهر تمكين نمي كند، اما شوهر مكلف به پرداخت نفقه يا مخارج او است. اگر زوجه از اين حق استفاده نكند و به خانه شوهر برود و از او اطاعت كند، ديگر نمي تواند به بهانه حبس از خانه خارج شود و زندگي كند، اما حق مهريه او ثابت است و هر وقت بخواهد مي تواند مطالبه كند.
اصولاً زن از دو طريق مي تواند به مهريه خود برسد. ابتدا درخواست مهريه را به دادگاه خانواده تقديم كنيد. اگرچه از نظر قانوني اين شكل از مطالبه همچنان وجود دارد، اما بسياري از مراجع قضايي دادخواست مطالبه مهريه را ثبت نمي كنند و ابتدا زن را براي پيگيري مطالبه خود از طريق اداره ثبت راهنمايي مي كنند.عواقب مطالبه مهريه چيست؟طبق قوانين ايران، جهيزيه داراي امتياز است. يعني بر ساير ديون شوهر ارجحيت دارد و اگر شوهر بدهي معمولي زيادي داشته باشد، پرداخت مهريه بر آنها مقدم است. مطالبه مهريه عواقب منفي براي زنان ندارد. جز اين كه اگر زن تمام مهريه خود را مطالبه كند و حكم قطعي بگيرد و در عين حال تقاضاي جدايي كند، وسيله ديگري براي اجبار شوهر به طلاق ندارد. بنابراين بسياري از زنان تمام مهريه خود را اجرا نمي كنند، بلكه هر بار بخشي از آن را مطالبه مي كنند.مطالبه مهريه از طريق ثبت نامبه طور خلاصه، اين فرآيند به اين معناست كه اگر سند رسمي ازدواج براي ازدواج تنظيم شده باشد، زن مي تواند به اجراي احكام مراجعه كرده و با ارائه اجرائيه، اموال شوهرش اعم از حساب هاي بانكي، املاك و مستغلات را از اين اداره بخواهد. ، خودرو و غيره را به نفع خود توقيف كند.
براي اين منظور بايد مهريه اجرايي طبق سند ازدواج صادر شود. اين اجرائيه توسط دفتر ازدواج محل تنظيم سند ازدواج صادر مي شود.
در صورت داشتن شرايط زير مي توان مهريه را از اين طريق مطالبه كرد. مشاوره وكيل مهريه:همانطور كه گفته شد بايد در سند رسمي ازدواج مستند باشد. بنابراين در ازدواج هايي كه سند غير رسمي دارند و يا فقط شفاهي شده نمي توان مهريه را از اين طريق مطالبه كرد.مهريه معلق يا مشروط به تحقق امري نيست كه واقع نشده باشد.مهريه مدتي ندارد و در مدت شرعي دين اين گونه نيست كه پرداخت آن به زماني كه هنوز نرسيده موكول شود.البته لازم است بدانيد كه ازدواج هاي متعارف و مهريه هاي مشترك معمولا اين شرايط را دارند.
بعد از ثبت احوال پس از ابلاغ اجرائيه به اداره ثبت، بايد مفاد آن را از طريق پست به شوهر اطلاع دهد. مهلت قانوني زوجين براي پرداخت مهريه ده روز از تاريخ ابلاغ اجرائيه مي باشد.
در صورت عدم پرداخت مهريه توسط زوج در اين 10 روز، زوجه يا وكيل مطالبه مهريه در تهران مي توانند با ثبت اسناد رسمي ملك را توقيف و حساب بانكي زوجين را مسدود كنند. پس از اين مرحله املاك براي قيمت گذاري به ارزياب رسمي اموال ارجاع مي شود و پس از قيمت گذاري املاك به مزايده گذاشته مي شود تا مهريه زن از محل فروش پرداخت شود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 17 / 8 ساعت: 23:45


وكيل چك در تهران

چك چيست؟ در قوانين جمهوري اسلامي ايران چه جايگاهي دارد؟
قانون چك 23 ماده دارد و اين قانون در مورد انواع چك است و مي تواند شرايط و نحوه صدور چك را بيان كند. اين قانون براي اولين بار در تيرماه 1355 تصويب شد و آخرين اصلاحيه آن مجدداً در سال 1397 به تصويب رسيد و در حال حاضر بسياري از مراودات اقتصادي و مالي به كمك چك انجام مي شود و بسياري از دولت ها تصميم گرفته اند كه چك را با پول و نقد جايگزين كنند و بدهند. اعتبار و اهميت آن به گونه اي است كه افراد جامعه بتوانند به راحتي از آن در روابط مالي استفاده كنند.
در يك تعريف كوتاه مي توان گفت چك نوشته اي است كه به وسيله آن مي توان وجهي را از صادركننده به حساب گيرنده واريز كرد. چك انواع مختلفي دارد و طبق قانوني كه در سال ۱۳۷۲ براي چك معرفي شد، به طور كلي ۴ نوع چك وجود دارد كه عبارتند از: چك عادي، چك گواهي شده، چك تضميني و چك مسافرتي. در قسمت بعدي در مورد هر يك از چك ها بيشتر صحبت خواهيم كرد.
انواع چك را بهتر بشناسيد
همانطور كه گفته شد چك داراي 4 نوع مختلف است كه در اين قسمت هر كدام را براي شما توضيح مي دهيم تا بيشتر آشنا شويد.

 

چك عادي: چك به چكي گفته مي شود كه دارنده آن چك را به حساب خود صادر مي كند در حالي كه گيرنده چك مي تواند صادر كننده يا حامل چك باشد يا چك به نام شخص خاصي صادر شود. يا با حواله كسي در اين نوع چك، ضامن وجود ندارد و به معناي عام، پشتوانه اي جز صاحب چك كه بتواند اعتبار صادركننده چك را تاييد كند، وجود ندارد.

چك تاييد شده: چكي كه توسط صاحب حساب جاري صادر مي شود و در اختيار بانك است و بانك نيز تأييد مي كند كه در حساب جاري صادركننده چك، مبلغ درج شده در چك وجود دارد. بررسي. . پس از تاييد اين موضوع، بانك وجه را از حساب صادركننده مسدود مي كند و سپس آن را به دارنده چك تاييد شده پرداخت مي كند. اين نوع چك اعتبار بيشتري نسبت به چك هاي معمولي دارد و بيشتر در كشورهايي مانند آمريكا و فرانسه استفاده مي شود. در حال حاضر چك هاي تاييد شده وجود دارد و به اشكالي مانند چك كارت يا كارت ضمانت چك استفاده مي شود.

چك تضميني: چكي كه به درخواست مشتري توسط بانك صادر مي شود و پرداخت آن توسط بانك تضمين و تاييد مي شود، چك تضميني ناميده مي شود. با توجه به تقاضاي مشترياني كه حتي حساب جاري ندارند، بانك ها مي توانند چك تضميني صادر كنند. البته به اين نوع چك، چك رمزي نيز مي گويند.
چك ماهيگير به چه معناست؟
در حال حاضر نسل جديدي از چك ها صادر شده است كه به آن چك صيادي مي گويند. كلمه صياد از حروف اول عبارت «صدور يكپارچه دسته چك الكترونيكي» گرفته شده است. اين نوع چك ها اطلاعات چك را به صورت آنلاين در اختيار متقاضيان قرار داده و بدين ترتيب امكان شناسايي و اعتبارسنجي را براي افراد فراهم كرده است.

چك صيادي در پايان شهريور ماه 1395 با هدف متمركز كردن درخواست دسته چك صادر شد و اهداف زير را در نظر داشت:

اعتبار سنجي يكپارچه
بررسي سوابق و صلاحيت هاي شخص متقاضي چك
امكان دريافت وضعيت عملكرد صادركننده چك توسط گيرنده چك
افزايش امنيت اين نوع چك نسبت به ساير چك ها
و غيره
آشنايي با درخواست مجري چك
يكي از روش هايي كه مي توان در خصوص چك هاي برگشتي اقدامات لازم را انجام داد، اقدام با صادركننده چك يا همان چك از طريق اداره ثبت آن و از طريق دايره اجرايي ثبت است. با اين روش، دارنده چك مي تواند از طريق دايره اجرايي در خصوص چك برگشتي (وكيل چك در تهران) اقدام كند كه نيازمند اقداماتي مانند ثبت از طريق دفاتر ثبت اسناد است كه مستلزم يك سري شرايط است:

اين امر فقط در برابر شخصي كه چك را صادر كرده است امكان پذير است.
امضاي چك بايد با نمونه امضاي صادركننده در بانك مطابقت داشته باشد و اين سند موجود باشد.
صادركننده چك داراي اموال است و صاحب چك آن ملك را به اجراي ثبت معرفي مي كند. البته لازم است بدانيد كه ثبت اين پرونده منجر به جذب بدهكار نمي شود.
5 درصد مبلغ چك بايد توسط دارنده چك پرداخت شود.
در مرحله آخر، ضايعات چك از دارنده چك اخذ مي شود و در اين صورت شكايت كيفري وي از طريق مراجع قضايي امكان پذير نخواهد بود، مگر اينكه دارنده چك از ثبت نام خودداري كرده و بخواهد چك را در دادگاه مسترد كند.
آشنايي با برخي قوانين چك (وكيل چك در تهران)

همانطور كه در ابتداي اين مقاله گفته شد، قوانين چك شامل 23 ماده است كه در اين قسمت تنها به چند مورد اشاره مي كنيم:

كليه بانكها موظفند نام و نام خانوادگي صاحب حساب را در چك قيد كنند.
اگر صادركننده چك تچك نقدي به دارنده چك قبل از تاريخ شكايت كيفري و جلب رضايت شاكي، پيگرد كيفري نخواهد داشت.
هر شخصي كه بداند حسابش بسته شده است و با علم به اين موضوع شروع به صدور چك كند، صدور چك بلامحل ناميده مي شود.
دارنده چك مي تواند مبلغ چك و ضرر و زيان خود را در دادگاه مطالبه كند.
وجود چك در دست صادركننده چك به معناي پرداخت وجه و انصراف شاكي از شكايت خود است مگر اينكه در اين بين اشكال ديگري پيش آمده باشد.
همچنان مسئوليت ظهر نويسي چك طبق قوانين و مقررات مربوط وجود دارد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 16 / 8 ساعت: 22:27


به زبان ساده مي توان گفت كه دارايي هاي شخص متوفي كه قانوناً به بستگان او واگذار مي شود ارث مي گويند، به عبارت ديگر ارث به معناي مال يا حقي است كه در صورت مرگ يا اعدام به مالك منتقل مي شود. . وراث او منتقل مي شوند. در صورت وجود شك و ترديد در اراده متوفي و ​​يا عدم توافق وراث در مورد تقسيم ارث و اموال، به وكيل ارث نياز داريد و حتي اگر هيچ يك از مشكلات فوق را نداريد، پيگيري لازم را انجام دهيد. امور حقوقي وراثت شما به يك وكيل ارث خوب نياز داريد. در اين مقاله به معرفي بهترين وكيل ارث در تهران مي پردازيم و معنا و مفهوم ارث را توضيح مي دهيم.ارث يا مال چيست و چگونه به دست مي آيد؟ارث به معناي اموال يا حقوقي است كه با حكم اعدام يا اعدام به ورثه مالك منتقل مي شود. وراث پس از پرداخت حقوق و ديون متوفي طبق طبقات ارث مالك سهم الارث خود مي شوند. در قانون به آن ماترك ارث نيز گفته مي شود كه به معناي آنچه از ميت باقي مي ماند.

وارث كيست؟وراث يا نسبت به متوفي هستند يا نسبت سببي دارند. ازدواج دائم نمونه اي از رابطه سببي در جامعه امروزي است.
وراث نسبي به سه طبقه اصلي تقسيم مي شوند و به طور كلي اگر در طبقه بالا وارث نباشد، طبقات پايين ارث مي برند; هر يك از اين كلاس ها نيز مسائل و امتيازات خاص خود را دارند. اين كلاس ها به شرح زير است:
طبقه اول: پدر، مادر، فرزند، نوه (در صورت غيبت يا فوت فرزند).طبقه دوم: پدربزرگ و مادربزرگ پدري و مادري و بالاتر (پدري) يا (مادري) يا (پدري و مادري) برادران و خواهران و فرزندان آنها در صورت فوت آنها.طبقه سوم: عموها، عمه ها، عموها و عمه ها و فرزندان آنها در غياب آنها. در صورت عدم وجود موارد قبلي، عمو، عمه، عمو و عمه پدر متوفي ارث مي برند.گواهي انحصار وراثت با كمك وكيل وراثت در تهرانهيچكس حق تصرف در اموال ميت را ندارد تا زماني كه مخارج دفن و ديون پرداخت شده است و پس از آن اگر چيزي باقي بماند شرعاً بين ورثه تقسيم مي شود. براي تقسيم اموال متوفي بايد وراث قانوني او مشخص شوند كه به آن تعيين دقيق وراث انحصاري ارث مي گويند.
راه گرفتن گواهي انحصار وراثت به اين صورت است كه يكي از وراث به دادگاه قضايي كه در حال حاضر شوراي حل اختلاف محلي است مراجعه كرده و برگه «انحصار وراثت» را دريافت مي كند و سپس نام و مشخصات همه وراث را در آن مي نويسد. فرم يادداشت و همچنين با ارائه مدارك و مدارك (اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه) نسبت ورثه به متوفي را ذكر كرده و به همراه دو شاهد كه مدعيان ارث را مي شناسند به يكي از دفاتر اسناد رسمي ببرند. به طوري كه با گواهي امضاء وراث تأييد مي شوند
يكي از متقاضيان وراثت پس از دريافت برگه انحصار وراثت بايد فهرست كليه دارايي هاي منقول و غيرمنقول متوفي را جهت دريافت گواهي «ماليات بر ارث» به اداره دارايي ارائه كند. بر اساس ماده 20 قانون آيين دادرسي در امور مدني، متقاضي بايد مداركي از قبيل گواهي فوت متوفي، برگه انحصار وراثت، گواهي ماليات بر ارث، شناسنامه و كارت ملي (اصل و كپي) متقاضيان را براي دريافت وراثت ارائه كند. و شهادت گواه كه به تاييد يكي از دفاتر مي رسد. با رسيدن اسناد رسمي به دادسراي محل سكونت خود مراجعه و دادخواست صدور گواهي انحصار وراثت مي نويسد و به قاضي تقديم مي كند.قاضي پرونده پس از ارائه اسناد و مدارك و بررسي آنها دستور چاپ آگهي در يكي از روزنامه هاي كشور به هزينه متقاضي را صادر مي كند. اين كار صرفاً براي تعيين مهلت (30 روز) براي يافتن مدعي و معترض در مورد اين پرونده است، به عبارت ديگر، اگر فردي در مورد پرونده ادعا و اعتراضي دارد به دادگاه مراجعه كند تا حقوق كسي ساقط نشود. از بين رفته و پس از آن در صورتي كه كسي ادعايي نداشته باشد، قاضي با صدور گواهي انحصار وراثت بر اساس دلايل و مستندات پرونده، سهم الارث را بر اساس نسبت آنها به متوفي صادر مي كند.
در صورتي كه شخصي به رأي قاضي در خصوص صدور گواهي انحصار وراثت اعتراض داشته باشد، آن پرونده براي رسيدگي به ادعاي آن شخص به دادگاه تجديدنظر ارجاع مي شود.مهر املاكپلمب تركه اقدامي است كه توسط مراجع قضايي براي جلوگيري از هرگونه استفاده و دخالت وراث در تركه انجام مي شود و اين امر به منظور حفظ و نگهداري تركه انجام مي شود. مهر املاك انجام مي شودفقط به درخواست هر يك از وراث متوفي يا قائم مقام قانوني آنها در صورت مشترك بودن وصيت طلبكار متوفي و ​​وصي و اين افراد نيز حق رفع مهر تركه را دارند.محروميت از ارثدر نظام حقوقي ايران سلب ارث فاقد وجاهت قانوني است. طبق ماده 837 قانون مدني، شخص نمي تواند با وصيت ورثه خود را از ارث محروم كند و همچنين ماده 843 به ميت اجازه داده است كه فقط يك سوم اموال خود را وصيت كند. متوفي به محض فوت، ديگر قادر به اقدام قانوني نيست و تشخيص وارث بودن يا نبودن افراد بر عهده قانون است. قوانين ارث (وكيل ارث خوب در تهران) جزو قواعد تكليفي است و وصيت فرد در تحقق سهم الارث وراث تأثيري ندارد. البته هركسي در زمان حيات خود مي تواند درباره اموال خود تصميم بگيرد و تمام يا قسمتي از آن را به ديگري واگذار كند، اما تقسيم ارث پس از فوت تابع موازين قانوني خاصي است كه در آن محروميت از ارث فاقد وجاهت قانوني است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 15 / 8 ساعت: 23:35


وکیل شکایت از شرکت های سرمایه گذاری در تهران

امروزه با ایجاد دنیای ارزهای رمزنگاری شده، تعداد شرکت های سرمایه گذاری نوظهور با سود ثابت افزایش یافته است و سودی که آنها ارائه می دهند، هر کسی را وسوسه می کند که حتی با کمترین سرمایه سرمایه گذاری کند و با پرداخت به موقع سود، انگیزه روانی پیدا می کند. آنها را مجبور به سرمایه گذاری با پول بیشتر می کنند و سپس به دلایلی و بیان مشکلات از پرداخت سود و حتی اصل پول سرمایه گذاری خودداری می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود برای جلوگیری از افتادن در دام این شرکت ها این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله با بیان قوانین وضع شده در خصوص این شرکت ها، وکیلی برای شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در تهران را به شما معرفی می کنیم.

 

وکیل شکایت از شرکت های سرمایه گذاری با درآمد ثابت

این روزها شاهد تاسیس شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت در سراسر کشور هستیم که به بهانه سرمایه گذاری در دنیای ارزهای رمزنگاری شده به سرمایه گذاران به صورت روزانه یا ماهانه سود ثابت پرداخت می کنند. برخی از این شرکت ها طبق قوانین و چارچوبی که دولت برای آنها در نظر گرفته است که به صورت قانونی فعالیت می کنند و برخی از آنها بدون مجوز فعالیت می کنند، بنابراین قبل از اینکه سرمایه خود را به این افراد بسپارید، از داشتن مجوز عملکرد و اعتبار آن

 

اگر این شرکت مجوز فعالیت نداشته باشد و فقط با قراردادی بی اساس سرمایه مردم را گرفته باشد، در صورت امتناع از پرداخت سود تعیین شده، شکایت و گرفتن سرمایه بسیار مشکل خواهد بود. اگر در دام این شرکت ها افتاده اید، بهتر است برای پیشنهاد بهترین راه حل با یک وکیل حرفه ای مشورت کنید.

قوانین مربوط به قرارداد شرکت های سرمایه گذاری با سود ثابت

ماده 546 قانون مدنی مضاربه را اینگونه تعریف می کند: عقدی که به موجب آن یکی از طرفین معامله سرمایه (نقد) را به مالک می دهد با این شرط که طرف دیگر با آن معامله کند و در سود آن شریک شود.

 

1- طبق مواد 116 و 220 قانون تجارت، مالک و فروشنده تضامناً در مقابل طلبکاران مسئول هستند.

 

2- در مضاربه نمی توان توافق کرد که سود یکی از طرفین ثابت باشد، بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران، متخصص در اثبات کلاهبرداری و مجازات آنها، بیشتر بدانید، مثلاً سود ماهانه 4 درصد یا کم یا بیش. بنابراین، حتی اگر شرکت یا شخص سرمایه‌گذار بابت سود ماهانه، چک صادر کند و به سرمایه‌گذار بدهد و بعداً چک‌ها برگشت داده شود، ممکن است سرمایه‌گذار به استناد ماده 548 قانون مدنی از انجام تعهد خود امتناع کند. و به عبارت دیگر دست سرمایه گذار را در حنا بگذارد; مگر اینکه اصل چک معلوم نباشد یعنی معلوم نباشد.

 

3- مضارب (سرمایه گذار یا شخص) امین است و ضامن مال مضاربه نمی شود مگر در صورت تخلف (ماده 556 قانون مدنی). در فرض اینکه چکی برای ضمانت پرداخت اصل بدهند و معلوم باشد که چک برای ضمانت استرداد اصل است. حتی اگر در متن چک عبارت (در مورد ضمانت نامه) ذکر نشده باشد، قابل اختلاف و مناقشه در دادگاه و در نهایت به ضرر سرمایه گذار تفسیر می شود. یعنی نمی تواند سرمایه اصلی را بگیرد.

نکته: با وجود اینکه این اثر شباهت زیادی به سایر کلاهبرداری ها دارد، اما دیوان عدالت قرار منع تعقیب صادر می کند و دادگاه کیفری قرار کلاهبرداری صادر نمی کند. در چنین شرایطی دو حالت وجود دارد:

 

کلاهبردار در دادگاه حاضر می شود و اعلام ورشکستگی می کند، در این صورت دادگاه برای رسیدگی و اصلاح پرونده نظر کارشناسی صادر می کند.

در این صورت دادگاه با توجه به موارد مذکور در قسمت فوق، عقد را با عقد مضاربه مقایسه کرده و با توجه به مغایرت مواد آن با قوانین، نهایتاً آن را باطل و باطل دانسته و رد آن را صادر می کند. مطالبه. . در چنین شرایطی، سرمایه گذار باید دادخواست جداگانه ای برای استرداد وجه و فسخ قرارداد ارائه دهد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 100 تاريخ : شنبه 14 / 8 ساعت: 21:09


وکیل خوب در تهران
از گذشته های دور وکیل و افراد محترم جامعه بوده اند و سواد و درایت و دانش و ادب و زیبایی آنان برای عموم مردم مثال زدنی بوده است. مردم برای بسیاری از امور خود اعم از قرارداد یا مشورت و صلح و سازش به وکلا مراجعه می کنند و اگر پرونده آنها به دادگاه برود وکیل را پناهگاه و پناهگاه خود می دانند. در گذشته تعداد وکلا محدود بود. پیدا کردن وکلای شناخته شده کار سختی نبود، اما امروزه که جامعه گسترش یافته و شهرها بزرگ شده اند و تعداد وکلا زیاد شده است، پیدا کردن یک وکیل عالی دشوارتر شده است. در مقاله زیر مفهوم وکالت را کمی بررسی می کنیم و سپس به ویژگی های یک وکیل خوب در تهران و معرفی یک وکیل خوب در تهران می پردازیم.
معرفی وکیل خوب در تهران
وکیل به معنای نماینده و قائم مقام است. به همین دلیل گاهی به یک نماینده مجلس وکیل می گویند و یا کریمخان زند خود را وکیل الرعایا می نامند. اما در اصطلاح حقوقی، وکالت قراردادی است که به موجب آن شخصی به شخص دیگری اختیار انجام کاری را می دهد که بار حقوقی دارد. مثلاً شخصی به شخص دیگری وکالت می دهد که از طرف او قرارداد ببندد یا از طرف او رضایت دهد. چنین وکالتی یا مطلق است یا لازم الاجرا.

در حالت اول وکیل در کلیه امور وکالت دارد و تا زمانی که قرارداد وکالت معتبر باشد می تواند به وکالت موکل اقدام کند. اما وکالت لازم الاجرا با شرایطی همراه است و اذن وکیل منحصر به اموری است که موکل به او اجازه داده است مثلاً موکل در اجاره ملک شخصی را وکیل خود قرار دهد، چنین وکیلی خیر. دیگر مجاز به فروش خانه یا هر اقدام دیگری است. از طرف موکل خود اقدام کند.
وکیل کیست؟
وکیل کسی است که از مراجع قانونی اجازه دارد در دادگاه ها به عنوان وکیل فعالیت کند و از حقوق قانونی موکل خود دفاع کند. طبق قاعده، چنین پروانه ای از سوی کانون وکلا صادر می شود، اما بر اساس قوانین خاص، پروانه وکالت از سوی سایر موسسات نیز قابل صدور است. مهمترین این نهادها که در حال حاضر شکل قانونی دارند، مرکز مستشاران قوه قضائیه است.

علاوه بر این دو مؤسسه، ادارات دولتی، بانک ها و مؤسسات عمومی می توانند افراد دارای مدرک حقوق را برای دفاع از سازمان متبوع خود در پرونده ها معرفی کنند. نیروهای مسلح می توانند هم برای دفاع از منافع سازمانی و هم برای دفاع از نیروهای خود کارشناس حقوقی خود را به دادگاه معرفی کنند. همچنین دفتری به نام «اداره پشتیبانی حقوقی بسیج» وجود دارد که می تواند از حقوق جانبازان دفاع قانونی کند. آزادگان. رزمندگان داوطلب و سربازان فعال باید یک وکیل معرفی کنند. وکلای این دفتر عمدتاً از سربازان لیسانس و فوق لیسانس نیروی مقاومت سپاه انتخاب می شوند.
راه های یافتن وکیل خوب در تهران
همیشه در موقعیت انتخاب و تلاش برای تصمیم گیری درست یکی از چالش های زندگی است. افراد در هنگام انتخاب وکیل وسواس دارند که بهترین و مطمئن ترین انتخاب را در میان تعداد زیادی از وکلا داشته باشند. در زیر چند راه برای انتخاب وکیل مناسب آورده شده است:

مصاحبه:
ملاقات و گفتگو با وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با هر شخصی از جمله وکیل است. معمولا بسیاری از وکلا یک جلسه مشاوره رایگان برگزار می کنند. این مشاوره رایگان یا غیر رایگان فرصت خوبی برای آشنایی با وکیل (وکیل خوب در تهران) است. ابتدا باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا متوجه شوید آیا وکیل مورد نظر برای کاری که به او سپرده اید مناسب است یا خیر. بعضی از آنها ... هستند:

سوابق او در مورد شما چیست؟ او در چه موارد مشابهی دست داشته است؟
آیا او به سوالات شما دقیق و مؤدبانه پاسخ داده است؟
آیا با هزینه پیشنهادی وکیل مشکلی دارید؟
آیا دغدغه ذهنی شما و مشکلات حقوقی پرونده را به خوبی درک کرده است؟
سوالات دیگر حقوقدانان و دانشجویان حقوق:
وکلا و وکلا معمولاً یکدیگر را می شناسند و از توانایی های یکدیگر اطلاع دارند. اگر در بین این افراد دوست قابل اعتمادی دارید، قطعا می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

به دفتر وکالت مراجعه کنید:
البته این درست نیست که عقل انسان در چشم او باشد، اما دفتری مرتب با کادری عینی و حمایتی می تواند بیانگر اعتبار وکیل باشد. البته تجمل بودن دفتر لزوماً به این معنا نیست که وکیل بهتری در آن مستقر باشد، بلکه به قول معروف رنگ دفتر از درون حکایت می کند.
ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی دفتر وکالت نیز در انتخاب وکیل در شهرهای بزرگی مانند تهران موثر است، طبیعتا هیچکس از رفت و آمدهای طولانی خوشش نمی آید، بنابراین دفتری که به محل کار یا زندگی او نزدیکتر باشد برای او مناسبتر است.

جستجو در اینترنت و استفاده از خدمات آنلاین با وکیل خوب در تهران:
این روزها بسیاری از وکلا صفحاتی در دنیای اینترنت دارند. علاقه آنها از ظاهر و محتویات وب سایت یا صفحات مجازی وکلا تا حدودی می توان تها و توانایی ها را فهمید. می توان فهمید که روی کدام موارد بیشتر تمرکز می کند و چقدر در کارش تبحر دارد و آن را جدی می گیرد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 94 تاريخ : جمعه 13 / 8 ساعت: 2:10

بهترین وکیل خانواده در تهران

در این مقاله ضمن معرفی بهترین وکیل خانواده در تهران به برخی از مسائل حقوقی خانواده می پردازیم. در مواردی که زوجه به طلاق توافق کرده و اختلافی وجود ندارد، پس از طی مراحل قانونی می توانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند و به این ترتیب در صورت عدم تمایل زوجه در دادگاه، می توانند با انتخاب توافقی. وکیل طلاق در تهران می توانند پیگیری همه امور را به وی بسپارند و در مواردی که بین زوجین در خصوص طلاق و پرداخت مهریه اختلاف وجود دارد بدیهی است که حضور وکیل می تواند کار را آسان کند. .

وکیل خانواده در تهران

طبق قوانین ایران، وکیل پایه یک دادگستری در هر صورت می تواند از موکل خود دفاع کند، هرچند هر از گاهی زمزمه هایی مبنی بر تخصصی شدن وکلا در ایران به گوش می رسد، اما این موضوع هرگز جدی نبوده است. شاید دیده باشید که در برخی کشورها یک نفر وکیل تخصصی حقوق بشر یا امور کیفری، وکیل خانواده در تهران یا قانون مدنی است، اما در حال حاضر در کشور ما چنین تقسیم بندی وجود ندارد. وکیل متخصص به این معناست که در آن رشته خاص مهارت دارد و احتمالاً آزمون های خاص آن را پس داده است.

 

در هر حال با توجه به گستردگی علم حقوق و پیچیدگی رویه و تنوع پرونده ها، اگرچه وکلا در هر موردی مجاز به دفاع هستند، اما در نهایت در زمینه خاصی تبحر پیدا می کنند و به آن نام شناخته می شوند. بنابراین وقتی گفته می شود آقا یا خانم فلانی وکیل خانواده یا وکیل کیفری است، به این معنا نیست که در پرونده دیگری نمی تواند وکیل مدافع باشد، بلکه به این معناست که بیشترین وقف را داشته است. وقت خود را به موارد آن رشته می رساند و طبیعتاً در آن زمینه مهارت دارد. بیشتر داشتن

تفاوت وکیل پایه اول و دوم

تقسیم بندی وکلا به سطح یک و دو بر جای مانده از قوانین قدیمی که امروزه قابل اجرا نیستند، اما آنقدر در بین مردم جا افتاده است که بسیاری از وکلا هنوز آن را در کارت خود گنجانده اند.

 

امروزه از نظر کانون وکلا وکلا به دو دسته کارآموزان یا وکلا تقسیم می شوند. کارآموز به شخصی گفته می شود که پس از قبولی در آزمون وکالت، یک دوره دو ساله را نزد وکیل می گذراند. بعد از این دوره و آزمون می تواند پروانه وکالت بگیرد. کارآموز وکالت در موارد محدودتری می تواند در دادگاه ها حضور داشته باشد. برای مشاوره با وکیل خانواده در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید

 

پرونده های دادگاه خانواده

دادگاه خانواده یکی از دادگاه های عمومی حقوقی است که صلاحیت انحصاری رسیدگی به دعاوی خاص را دارد. به موجب ماده واحده قانون واگذاری تعدادی از دادگاه‌های موجود به دادگاه‌های موضوع اصل 21 قانون اساسی (دادگاه خانواده) مصوب 1376، حداقل یک شعبه از دادگاه‌های عمومی برای رسیدگی به دعاوی خانواده تعیین شده است. پس از تخصیص، سایر محاکم عمومی صلاحیت رسیدگی به امور مربوطه را خواهند داشت.

 

بر اساس ماده 4 قانون حمایت از خانواده مصوب 1392 موارد و دعاوی زیر در صلاحیت دادگاه خانواده است:

 

تعامل و خسارات ناشی از اختلال در آن.

ازدواج دائم، موقت و اذن ازدواج.

شرایط مندرج در عقد ازدواج

ازدواج مجدد

مهریه

مهریه

نفقه و انفاق همسر در دوران عقد.

رعایت کنید و عصبانی نباشید.

طلاق، رجوع، بطلان و فسخ نکاح، تمدید مدت و انقضای آن.

حضانت و ملاقات کودک.

اصل و نسب

رشد، سنگ و رفع آن.

ولایت قهری، ولایت، امور مربوط به ناظر و قیم اموال میت و ولایت در امور مربوط به آنها.

نفقه اقارب

مسائل مربوط به فرد گمشده.

سرپرستی کودکان بی سرپرست.

اهدای جنین

تغییر جنسیت.

وکالت تخصصی در پرونده های دادگاه خانواده

همانطور که می بینید صلاحیت دادگاه خانواده شامل پرونده های گسترده ای است. با چنین شرایطی باید در نظر داشت که وکیل در صورتی می تواند در این دادگاه از منافع موکل به خوبی دفاع کند که درصد زیادی از پرونده های وی مربوط به دادگاه خانواده باشد و تحصیلات خوبی در حقوق خانواده داشته باشد.

 

وکیلی که دارای چنین خصوصیتی باشد، از آخرین تغییرات قوانین و مقررات مربوط آگاه است، از ریز و درشت پرونده ها مطلع است، با ظرافت های دادرسی در دادگاه خانواده آشنا بوده و با شرایط و نیروی انسانی دادگاه آشنا است. این دادگاه ها و اخلاق قضات می تواند بهتر از حقوق موکل خود دفاع کند و پرونده را به هدف مورد نظر برساند.

چگونه یک وکیل خانواده خوب در تهران پیدا کنیم؟

از رایج ترین پرونده های دادگاه خانواده، دعاوی ناشی از اختلافات در زندگی زناشویی مانند دادخواست طلاق، مطالبه مهریه و نفقه، تمکین و مانند آن است. طلاق اتفاق خوشایندی نیست، اما به هر حال همه ازدواج ها تا پایان عمر دوام نمی آورند و به دلایل زیادی ممکن است یکی از زوجین یا هر دوی آنها تصمیم به جدایی بگیرند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 11 / 8 ساعت: 17:36


نکاتی برای انتخاب وکیل خانواده در تهران
برای یافتن یک وکیل خوب در امور خانوادگی، می توانید به کانون وکلای محل خود مراجعه کنید و مشخصات وکلای نزدیک خود را از آنها بخواهید.

با روش های فوق می توانید لیستی از وکلای مورد نظر خود را ارائه دهید. گام بعدی برای اطمینان از انتخاب درست، تعیین وقت مشاوره با وکیل مورد نظر است. بسیاری از وکلا اولین جلسه مشاوره را به صورت رایگان برگزار می کنند و یا هزینه اندکی برای آن می گیرند. این مشاوره ها حتی پس از انتخاب وکیل با سایر وکلا نیز قابل ارائه است. وکلا معمولاً دوست ندارند در کار همکار خود دخالت کنند، اما این حق شماست که نظرات متفاوتی در مورد پرونده بپرسید. به این نظرات توجه داشته باشید، ممکن است برای شما یا وکیلتان مفید باشند.

پس از اینکه در مورد وکیل مناسب تصمیم گرفتید، باید در مورد هزینه ها نیز توافق کنید. البته کانون وکلا برای هر پرونده حق الزحمه خاصی دارد اما همه چیز قابل مذاکره است.

اکثر دعاوی خانوادگی در دادگستری با مطالبه مهریه از زوجه شروع می شود و با طرح دعوای تمکین از زوج ادامه می یابد.

مسائل، ادعاها و پرونده های خانوادگی
نامزدی و خسارات ناشی از شکستن نامزدی، ازدواج، سن ازدواج، الزام به ثبت ازدواج دائم، اثبات رابطه زناشویی، کسب اجازه برای ازدواج دختر، ازدواج مجدد همسر.
استرداد مهریه تامین دلیل مهریه تامین مطالبه مهریه
مطالبه مهریه، جهیزیه، ممنوعیت خروج، تامین مطالبه و ضبط مال، بدهی و اقساط
نفقه همسر، نفقه فرزند، ترک انفاق، تامین مسکن مستقل، تمکین، عدم ازدواج با زوجه
شرایط مندرج در عقد، شرط نصف مال، اجرت المثل، نحله
عسر و حرج زوجه، گواهی عدم امکان سازش، طلاق توافقی، طلاق رجعی، طلاق رجعی، طلاق طلاق، طلاق متقابل، رجوع
فسخ نکاح, موارد فسخ نکاح, تدلیس
حضانت کودک، ملاقات با کودک
اثبات نسب، انکار تولد، اهدای جنین، فرزندخواندگی
جهر، ولايت، نصب ولي، عزل ولي، برداشتن حجر، حكم رشد.
دستور موقت در خصوص دعاوی خانوادگی
مسائل مربوط به فرد گمشده
تغییر جنسیت
جهیزیه وکیل خانواده
مهریه مهریه مالی است که مرد متعهد می شود در زمان عقد به همسر خود بپردازد. این اموال می تواند به صورت نقد (پول ملی)، سکه و طلا، سایر اموال منقول یا غیرمنقول (اموال، مسکن یا آپارتمان) باشد. این اموال به عنوان بدهی به عهده زوجین می باشد. مهریه همزمان با انعقاد عقد در سند رسمی ازدواج (نکاح در لغت عربی عقد نکاح است) ثبت می شود.

یکی از ویژگی های اصلی این سند رسمی معتبر بودن آن است. یعنی با درخواست دفتر سند ازدواج برای انجام تعهدات خود از جمله مهریه مثلاً می توان مال مهریه را از زوجه (آقا) مطالبه کرد و مراجعه به دادگاه برای این امر لازم نیست.

مطالبه مهریه با طرح شکایت به دادگاه عمومی حقوق خانواده امکان پذیر است. زن می تواند با تایپ درخواست خود از طریق خود یا مشاور یا وکیل در ساختاری خاص (همان شکایت) از دادگاه محل سکونت همسرش تقاضای صدور حکم الزام زوجه به پرداخت مهریه کند.

ضمناً مهریه پس از صدور اجرائیه از طریق دفاتر اسناد رسمی قابل وصول می باشد. متقاضی مهریه می تواند با صدور اجرائیه از اداره اسناد رسمی و با معرفی آدرس زوج (زن) درخواست دریافت مهریه را به اداره اجرای اسناد رسمی ارائه کند. اما می تواند وجهی از آقای مانند حساب بانکی، پلاک ثبتی، سهم یا حتی مطالبه قطعی خود از دیگران برای توقیف و دریافت مهریه معرفی کند.
پاسخ به سوالات متداول وکلای خانواده در تهران
آیا تحت هر شرایطی مهریه به خانم تعلق می گیرد؟
مهریه مالی است که مرد در زمان عقد به همسر خود می پردازد یا در آینده مکلف به پرداخت آن می شود. مهریه چیزی است به عنوان غرامت زن و وسیله ای برای تأمین زندگی آینده او. در مورد مهریه، اگر خانم تقاضای مهریه کند، اثبات اینکه شوهر دارای اموال و دارایی لازم برای پرداخت مهریه است، بر عهده اوست و بر خلاف مرد اینجا، نیازی به اثبات به دادگاه ندارد. قادر به پرداخت مهریه نیست.

فسخ نکاح در چه شرایطی اعمال می شود؟
وقتی در آقا یا خانم خاصیت خاصی شرط شود و بعد از عقد معلوم شود طرف مذکور آن صفت خاص را ندارد طرف دیگر حق فسخ خواهد داشت یا مثلاً بعد از عقد. مشخص شد که دختر بکارت خود را از دست داده است. مقرر شده است که شوهر می تواند نکاح را فسخ کند. بنابراین، همانطور که شوهران متوجه شدند که زنان آنها بیماری هایی دارند که باعث فسخ می شود به هیچ عنوان نباید رابطه جنسی داشته باشند و در صورت عدم تمایل به ادامه زندگی باید دعوای فسخ کنند زیرا بعد از رابطه جنسی با وجود فسخ نکاح تمام مهریه به خانم تعلق می گیرد. در صورتی که علت فسخ عنان (یعنی ناتوانی جنسی مرد در ایجاد رابطه زناشویی با همسر) باشد، بانوان محترم می توانند در صورت عدم نزدیکی، نیمی از مهریه را از همسر خود بگیرند.

نحوه اجرا و دریافت مهریه چگونه است؟
در صورت مقرون به صرفه بودن مهریه، زن برای مطالبه این مهریه باید ثابت کند که مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه را دارد و اگر مرد مال یا دارایی نداشته باشد، زوجه غیر از این که او نمی تواند این مهریه را از مرد دریافت کند، باید به شوهرش رای دهد. او نمی تواند هر دو را بگیرد. در مواردی زوج دارای اموالی است که زوجه به تنهایی قادر به معرفی و تصرف این اموال نیست، بنابراین زوجه می تواند وکیل خانواده در تهران انتخاب کند تا وکیل خانواده بتواند مهریه را انجام دهد و چون وکیل خانواده با آن آشنایی دارد. قوانین و ادارات مختلف می توانند به سرعت اموال آقای را شناسایی و مصادره کنند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 10 / 8 ساعت: 14:53